przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michallu
    Classic
    • 2014
    • 7

    przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

    Zamieszczone przez mamaj12
    sebajary, a nie widziałem kolegi
    Akurat przechodziłem przez pasy ale następnym razem rzucę się pod auto :diabelski_usmiech Pozdroofka !!!
  • gisek
    Drive
    • 2012
    • 76

    #2
    przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

    Witam wszystkich

    POwoli przymierzam się do zakupu samochodu dla mojej coraz większej rodzinki. Niebawem dołączy do Nas kolejny domownik i nasz Kiła Pro C`eed zrobi się wtedy za mała (choć póki co jest całkiem wygodnie i przestronnie). Wypad sierpniowy Octavką szwagra tylko uwteirdził mnie w przekonaniu, że właśnie tego samochodu szukam. Najważniejszą zaletą tego auta jest jego pakowność, przestronność. W auto wchodzi wszystko co potrzebne jest na 2 tygodnie 5 osobowej rodzince. Do tego jest wygodnie, zawieszenie jest komfortowe. Egzemplarz 1.9 tdi bardzo ładnie radził sobie w trasie (również jeśli chodzi o spalanie). W naszym obecnym aucie jest ok 140 kucyków i chciałem, aby przesiadka była do auta o zbliżonych parametrach. Jednak nie jestem do końca pewien czy dalej zalezy mi na "ropniaku". Jednak koszty ekploatacyjne (materiały do przeglądów) są dość spore, benzyna wychodzi pod tym względem taniej. Zastanawiam się nad Octavią w benzynie i jest kilka opcji: 1.6 MPI+LPG oraz silniki TSI (1.4 lub 1.8). Nigdy nie byłem zwolennikiem gazu, więc opcji MPI nie biorę w zasadzie pod uwagę. Mocy będzie uważam jednak za mało, przy pełnej obsadzie auta i jego wadze (chociaż przypuszczam silnik sam sobie jest prosty jak budowa cepa - co jest zapewne jego dużą zaletą). Zastanawiam się nad wyborem jednostki 1.4 TSI (miałem okazję tym jeździć i przemieszcza się to to całkiem żwawo), ale po przewertowaniu informacji o awaryjności m.in. łańcucha rozrządu, chciałbym zapytać posiadaczy aut wyprodukowanych po 2011 roku o usterkowość tego silnika. Dodatkowo dodam, że mieszkam rzut beretem od dealera Warszawa-Modlińska i nie ukrywam, że ciekaw jestem opinii o tym punkcie.

    Komentarz

    • Psycho Dad
      Rider
      • 2009
      • 629

      #3
      Re: przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

      Zamieszczone przez gisek
      Witam wszystkich

      POwoli przymierzam się do zakupu samochodu dla mojej coraz większej rodzinki. Niebawem dołączy do Nas kolejny domownik i nasz Kiła Pro C`eed zrobi się wtedy za mała (choć póki co jest całkiem wygodnie i przestronnie). Wypad sierpniowy Octavką szwagra tylko uwteirdził mnie w przekonaniu, że właśnie tego samochodu szukam. Najważniejszą zaletą tego auta jest jego pakowność, przestronność. W auto wchodzi wszystko co potrzebne jest na 2 tygodnie 5 osobowej rodzince. Do tego jest wygodnie, zawieszenie jest komfortowe. Egzemplarz 1.9 tdi bardzo ładnie radził sobie w trasie (również jeśli chodzi o spalanie). W naszym obecnym aucie jest ok 140 kucyków i chciałem, aby przesiadka była do auta o zbliżonych parametrach. Jednak nie jestem do końca pewien czy dalej zalezy mi na "ropniaku". Jednak koszty ekploatacyjne (materiały do przeglądów) są dość spore, benzyna wychodzi pod tym względem taniej. Zastanawiam się nad Octavią w benzynie i jest kilka opcji: 1.6 MPI+LPG oraz silniki TSI (1.4 lub 1.8). Nigdy nie byłem zwolennikiem gazu, więc opcji MPI nie biorę w zasadzie pod uwagę. Mocy będzie uważam jednak za mało, przy pełnej obsadzie auta i jego wadze (chociaż przypuszczam silnik sam sobie jest prosty jak budowa cepa - co jest zapewne jego dużą zaletą). Zastanawiam się nad wyborem jednostki 1.4 TSI (miałem okazję tym jeździć i przemieszcza się to to całkiem żwawo), ale po przewertowaniu informacji o awaryjności m.in. łańcucha rozrządu, chciałbym zapytać posiadaczy aut wyprodukowanych po 2011 roku o usterkowość tego silnika. Dodatkowo dodam, że mieszkam rzut beretem od dealera Warszawa-Modlińska i nie ukrywam, że ciekaw jestem opinii o tym punkcie.

      A jakie przebiegi roczne robisz ? i jakie odcinki codziennie pokonujesz ?
      Stoisz w korkach ?
      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

      Komentarz

      • gisek
        Drive
        • 2012
        • 76

        #4
        rocznie robię około 25 tysięcy, dużo tras warszawa-radom i dalej. Po mieście jeździ się codziennie. Odcinki miejskie różnie od kilku kilometrów do nawet stu. Co do korków, to jak to w Warszawie, w godzinach szczytu zawsze się trafi.

        Komentarz

        • Psycho Dad
          Rider
          • 2009
          • 629

          #5
          Zobacz



          4x4 ( idzie zima ) 2.0TDI z warszawy mały przebieg
          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

          Komentarz

          • piociel
            Rider
            • 2010
            • 526
            • Volkswagen

            #6
            Koledzy, którzy mają 1,4 TSI po 2011 roku to niewiele Ci powiedzą ze względu na to, że pewnie mają jak dotychczas małe przebiegi. Miejmy nadzieję, że problemy wieku dziecięcego zostały już rozwiązane. Auto jest przyjemne i silnik ogarnia taką masę, ale pod warunkiem, że nie jeździsz w pełni zapakowany. Wówczas brakuje dynamiki i spalanie zdecydowanie rośnie. W moim przypadku z okolic 7L do 8,5L. 75 kkm za mną w dwa lata i puki co bez większych niespodzianek, ale rozrząd straszy czasami.
            Przy zakupie kolejnego auta bardzo się zastanowię nad marką Skoda, ponieważ bardzo nie podoba mi się podejście ASO do klienta. Serwisowałem auto w dwóch salonach i zawsze było coś nie tak.
            Gdybym teraz kupował to zakręciłbym się koło: Chevroleta Cruza Kombi, Astry Kombi może nowej Ceed kombi.

            Reasumując: Samochód OK - Serwis do bani
            Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
            Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

            Komentarz

            • Big Wojtek
              Rider
              • 2010
              • 440
              • Hyundai

              #7
              Mam 1.4 TSI od lutego 2011. Przejechane 26 kkm. Bezawaryjnie, ale przy tym przebiegu to nie sensacja.W rozrządzie nic nie stuka nic nie puka :wink:

              A tak z innej beczki: Wszyscy gadają jaki to awaryjny silnik. Ile osób miało poważne problemy? Wszyscy gadają o terkotaniu przy rozruchu(napinacz) ale czy komuś rozwalił się silnik? Czy ktoś musiał władować jakąś większą kasę na naprawę?

              OCP to jedno z liczniejszych forów w Polsce ale, nie zauwazyłem powaznych awarii ( może niedoczytałem)

              Nie piszę tego zeby bronić swojego zakupu. Piszcie komu coś się spieprzyło w tym silniku.

              Komentarz

              • Ajs
                Drive
                • 2010
                • 47

                #8
                Krótki komentarz na temat 1.4 TSI.
                Mam przyjemność ujeżdżać taki od pół roku, mam również dwoje dzieci i żonę, która nie lubi ograniczać się pakując na wakacje
                Zgadzam się, że autko straciło trochę na dynamice podczas drogi na wakacje w pełnym załadowaniu, z drugiej jednak strony podczas wyprzedzania turbina swoje robi i wszystko odbywa się płynnie, od niskich obrotów i bez myśli "zdążę czy nie zdążę". Mam DSG (które nota bene również polecam), więc wiązało się to jedynie z może centymetr głębszym depnięciem gazu. Na codzień jeżdżę dość żwawo i ten silnik naprawdę daje radę.

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Tutaj masz w temacie o 1.4TSI i o m.in. serwsie na Modlińskiej.



                  Temat nowy, więc pewnie jeszcze się rozwinie.
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #10
                    Zamieszczone przez Big Wojtek
                    A tak z innej beczki: Wszyscy gadają jaki to awaryjny silnik. Ile osób miało poważne problemy? Wszyscy gadają o terkotaniu przy rozruchu(napinacz) ale czy komuś rozwalił się silnik? Czy ktoś musiał władować jakąś większą kasę na naprawę?

                    OCP to jedno z liczniejszych forów w Polsce ale, nie zauwazyłem powaznych awarii ( może niedoczytałem)
                    no to słabo czytasz
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez gisek
                      rocznie robię około 25 tysięcy, dużo tras warszawa-radom i dalej.
                      To rozwaz 1.6 tdi, bo to juz torche jezdzisz, a jak chcesz szybko to raczej 1.8 tsi, tudziez warto rozwazyc focusa 1.6 150km ecoboost kombi, cena podobna jak octa 1.4.

                      Komentarz

                      • Eidos71
                        RS
                        • 2011
                        • 2050
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Na forum było już sporo informacji, odnośnie Octy z 1.4 TSI. Moja wyprodukowana została pod koniec czerwca 2011 r. i - odpukać - na razie sprawuje się wzorowo. Co prawda przejechałem dopiero nieco ponad 17.000 km (60% trasa / 40% miasto), ale na razie mogę stwierdzić, że żwawość i moc silnika do normalnej jazdy są wystarczające, a spalanie - zadowalające. Oczywiście chcąc sobie dynamicznie pojeździć, spalanie rośnie, ale na razie ogólne średnie spalanie mam na poziomie 6,6 l/100 km. Auto bardzo pakowne, wygodne, rozrząd póki co niczym nie straszy :diabelski_usmiech
                        Jednak przy przebiegach ok. 25.000 km rocznie faktycznie zastanowiłbym się nad dieselkiem (o ile nie odstrasza Cię wrażliwość na jakość paliwa i dwumas). A jeżeli lubisz czuć moc pod prawą nogą i wybierasz jednak benzynę - rozważ silnik 1.8 TSI (realne spalanie pewnie jest tylko o litr większe, niż w 1.4 TSI - więc niewiele więcej, jednak w 1.8 TSI również jest dwumas...)
                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                        MOJA FURKA

                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                        Komentarz

                        • t271828
                          Elegance
                          • 2008
                          • 928

                          #13
                          Re: przymierzam się do zakupu Octavi 1.4 TSI

                          Zamieszczone przez gisek
                          POwoli przymierzam się do zakupu samochodu dla mojej coraz większej rodzinki. Niebawem dołączy do Nas kolejny domownik i nasz Kiła Pro C`eed zrobi się wtedy za mała (choć póki co jest całkiem wygodnie i przestronnie). Wypad sierpniowy Octavką szwagra tylko uwteirdził mnie w przekonaniu, że właśnie tego samochodu szukam.
                          A jaki masz silnik w tej Kii i czy brakuje Ci mocy? Ponadto pytanie jak duzo procentowo bedziesz poruszal sie z pelnym obciazaniem oraz jakimi drogami jezdzisz - czy musisz duzo wyprzedzac na zwyklych ("jednopasmowych") drogach.

                          Innymi slowy wybor 1.6+LPG jest o wiele lepszy z powodow ekonomicznych oraz zapewnia (jesli w ogole cos moze byc pewne) bezproblemowa eksploatacje, ale jesli bedziesz codziennie przeklinal jego mulowatosc to kupuj (lub 1.8) 1.4 tsi. Tylko pamietaj, ze ceny benzyny ida glownie do gory i przy Twoich sporych przebiegach wydatki beda spore.

                          Oooops - nie doczytalem. Jesli masz 140 koni, to raczej nie zamieniaj na nic wyraznie slabszego - czyli 1.6

                          Komentarz

                          • gisek
                            Drive
                            • 2012
                            • 76

                            #14
                            Silnik jak pisałem jest 2.0 CRDI. Moment i moc są ok, wystarczają do dynamicznej jazdy nawet w pełni zapakowanym autem. Przy delikatnym traktowaniu gazem na austradzie przy prędkościach ok 120 km/h (licznikowych) spala w granicach 5 litrów (tak pokazuje komputer). NIestety elastyczność jest słaba, bo moment pojawia się przy nie całych 2 tys obr/min a kończy się jeszcze przed 3 tys obr/min. Co powoduje, że jak się chce wyprzedzać z niższych prędkości to trzeba często biegi zmieniać, bo auto powyżej 3 tys nie jedzie, a szybko wchodzi na obroty.

                            Diesel mnie trochę materiałami eksploacyjnymi odstrasza, oleju leje prawie 7 litrów, do tego filtr paliwa do tanich nie należy, benzyna pod tym względem wychodzi zanacznie lepiej.

                            Jeśli u mnie auto jeździ to sam kierowca albo jedzie cala rodzina i z reguły auto jest dobrze obciążone. Ciekawy jestem jakie jest realne splanie TSI w mieście i na trasie (bez nadmiernego ciśnięcia turbo - ja nie stosuję ciężkiej nogi).
                            1.8 TSI z danych katalogowych dobrze wygląda, ale nie miałem możliwości przejechania się taką sztuką w ASO na Modlińskiej. 2.0 TDI jest stosownie droższe w zakupie, a ja nie chcę aż tak drenować swojego budżetu, wolałbym doposażone auto o zosądnej dynamice dla rodziny, niż pocisk do gnania na autostradzie.

                            Co do fordów, nie mam o nich dobrej opinii (zwłaszcza wyposażeniowo, jakościowo) dlatego nie brałem w ogóle Focusa pod uwagę.

                            Komentarz

                            • krzysn
                              Rider
                              • 2007
                              • 515

                              #15
                              gisek, na trasie jadąc około 100 km/h pali 6 litrów. Mi wychodzi nawet mniej, ale muszę się wtedy starać.

                              A o miasto się nie pytaj, zależy jak długo stoisz w korkach ;-) U mnie pomiędzy 8 a 12l. Oczywiście piszę o danych z komputera.

                              Samochód ma w pełni wystarczające osiągi do normalnej jazdy. Jeśli masz dwójkę dzieci (tak jak ja) to pewnie już wyrosłeś z wariactw. Zresztą teraz łatwo o mandat, szkoda kasy na darmozjadów.

                              Komentarz

                              • gisek
                                Drive
                                • 2012
                                • 76

                                #16
                                wiesz to nie jest kwestia wyrośnięcia z wariactw, bo do tego kupiłbym sobie oddzielne auto. Rodzinne auto ma bezpiecznie wieźć mnie i moją rodzinę z punktu A do punktu B. Do poszalenia po torze przydałoby się jakieś STI albo Evo, tudzież dobry GieTek

                                Komentarz

                                • marlej108
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 4976
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                  #17
                                  Moze poczekaj chwile na Octavie III?

                                  Albo moze warto O2 kupic z 1.8 tsi...? teraz sa niezle znizki.

                                  pozdro
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                  Spalanie - Motostat.pl

                                  Komentarz

                                  • gisek
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 76

                                    #18
                                    Jeszcze jakbym mógł się przejechać 1.8 TSI to byłoby super, miałbym porównanie ze swoją Kiłą i Octavią 1.4 TSI

                                    Komentarz

                                    • Psycho Dad
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 629

                                      #19
                                      Jeśli Cie korci to kup odrazu 2.0TSI :diabelski_usmiech
                                      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                      Komentarz

                                      • piociel
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 526
                                        • Volkswagen

                                        #20
                                        Zamieszczone przez gisek
                                        Jeszcze jakbym mógł się przejechać 1.8 TSI to byłoby super, miałbym porównanie ze swoją Kiłą i Octavią 1.4 TSI
                                        Nie musisz jeździć. Jak wsiądziesz do 1,8 po jeździe 1,4 to banan na twarzy
                                        Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                        Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          To dla rodziny 2+3 i Pro Ceed jest za maly ??

                                          Jak ta druga opcja, to w mojej opinii bedzie Wam ciasno na szerokosc. Mnie meczy zapinanie fotelikow.

                                          Zakladajac ze wyjsciowa roznica miedzy Octavia Ambiente 1.8 o ktorej pisza Ci koledzy a Superbem Active ktory naprawde ma wyposazenie wystarczajace dla wielu na poziomie 10tys, to moze warto sie zastanowic.

                                          Z drugiej strony nie masz co liczyc na 6l w trasie tymi autami, chociaz koledzy kropelkowcy twierdza ze sie da, nie przecze moze sie da, ale jakim kosztem :lol: Pewnie Twoim Ceedem mieli by 3,8l

                                          Najpierw budzet, potem sensowne propozycje. To ze diler mieszka za rogiem nie oznacza ze 350km dalej cena auta bedzie o 4-7tys zl nizsza i warto sie przejechac pociagiem te 4 godziny po odbior.

                                          Ten 1.6TDI bedzie jezdzil jak 1.9TDI w Octavii i palil podobnie. Oba maja tez skrzynie 5 biegowa. Z drugiej strony do Superba te 105KM to juz tak troche za malo.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • kurczak1985
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 300

                                            #22
                                            Zamieszczone przez gisek
                                            wiesz to nie jest kwestia wyrośnięcia z wariactw, bo do tego kupiłbym sobie oddzielne auto. Rodzinne auto ma bezpiecznie wieźć mnie i moją rodzinę z punktu A do punktu B. Do poszalenia po torze przydałoby się jakieś STI albo Evo, tudzież dobry GieTek
                                            Jeżeli mogę coś podpowiedzieć to rzeczywiście 1.6MPI w dłuższy użytkowaniu jest męczące dla kierowcy, a jedynym plusem jest prostota i "darmowe" jeżdzenie :lol:
                                            1.4 TSI jeździłem tylko jeden dzień, auto ciągnie ale szału ni ma 8)
                                            Miałem okazję jeździć 1.8TSI w octavii przez tydzień czasu po zakupie mojej sztuki i zachorowałem na ten silnik
                                            Piszesz, że dużo robisz trasy a ten motor przy spokojnej jeździe pali ok 6,5l, a przy dynamicznej do 8l. Miasto tak jak koledzy piszą w zależności od korków
                                            Jeżeli masz kasę, aby dołożyć do 1.8TSI to nad 1.4TSI bym się nawet nie zastanawiał, ponieważ różnica w spalaniu będzie na tyle kosmetyczna, że większe znaczenie będzie miało ile razy docisnąłeś do podłogi aniżeli faktyczne mniejsze spalanie 1.4TSI. Jeżeli rzeczywiście robisz dużo trasy to nie wiem czy realne spalanie 1.4 oraz 1.8 TSI będzie takie samo
                                            W skrajnych przypadkach mocniejszy motor (1.8TSI) spali mniej niż słabszy (1.4 TSI) (jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że taka sama trasa wykonana w 1.6MPI i 1.8 TSI z podobną prędkością - identycznej nie da się uzyskać - owocowała tym, że 1.6MPI spalił więcej benzyny (nie LPG) niż 1.8 TSI :lol: )
                                            Pomyśl także nad tym, że wyprzedzając najsprawniej zrobisz to właśnie 1.8TSI - nie chodzi tu o ściganie, ale o normalne wyprzedzanie na polskich drogach, gdzie im koników więcej tym lepiej, ponieważ sprawniej i szybciej to zrobisz
                                            Decyzja należy do Ciebie :wink:

                                            Komentarz

                                            • driven22
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 61

                                              #23
                                              1.4 tsi to raczej odradzam, mam dwie takie obie zaczeły sie dość problematyczne przy przebiegu 26-30 tys. Realne spalanie- wg kompa na odcinku 26 tysi to 8,5 litra.Jezeli do jazdy jak Warszawa to minimum 9-10 litrów wychla. Po pierwsze obie biorą olej - prawdopodobnie turbina przepala trochę. Okres międzyprzegladowy 30 tys to bajka - jak chcesz zarżnąć silnik to możesz próbować. To podobny eksperyment jak FSI tylko jeszcz ebardzie eksperymentalny na cholernie nieprzetestowanym oprzyrządowaniu.

                                              Komentarz

                                              • słoń
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 777

                                                #24
                                                gisek, nie zawracaj sobie głowy dieslami.25 kkm rocznie to nie przelot dla klekota.z ekonomicznego punktu widzenia zakup ropniaka w Twoim przypadku nie ma sensu.
                                                trwaj przy opcji benzynowej i nie daj zwieść się na manowce.
                                                zobacz u mnie w podpisie jakie są spalania po trasach.policz,przekalkuluj i zadecyduj.dieslem robię 60kkm roczne a benzyną 20kkm

                                                Komentarz

                                                • czto
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 546
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #25
                                                  Koledzy od CAXA, zacznę Was podejrzewać o malkontenctwo :lol:

                                                  Moja CAXA:
                                                  1. na austotradzie pomyka tylko lewym pasem, prawy za wolny,
                                                  2. na starcie potrafi zawstydzić nie jednego wypasionego twardziela,
                                                  3. jest przewidywalna i wygodna,
                                                  4. bezpiecznie i szybko wyprzedza,

                                                  Jak czytam teksty, że jakoś tam się toczy, to ... :hammer
                                                  2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                                  2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                                  2009 Renault Clio MTV 1.4
                                                  2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                                  2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...